Met El Galante voor het eerst een paar etmalen op zee
08 augustus 2011 
1 min. read

Met El Galante voor het eerst een paar etmalen op zee

Na vijf jaar gaat het dan gebeuren. We maken een oversteek naar Engeland, met El Galante. Zeiljachten als El Galante zijn gebouwd voor lange oceaanreizen. Geen probleem dus. Voor ons als bemanning is het spannender. Zo’n eerste keer. Met deze oversteek zetten we een eerste stap in het realiseren van een droom. Zetten we verlangens om in actie. Nu Engeland. Volgend jaar Noorwegen. Dan de Azoren en een Atlantische oversteek. Niemand weet of we het werkelijk realiseren. Met bestemming en way-points voor ogen is het wel gemakkelijker om daadwerkelijk plannen te realiseren.

Ik zoek, in het leven, balans tussen twee uitersten. Tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. Tussen vrijheid en verplichting. Door de wisselende spanning die er is tussen de uitersten blijft er beweging. Als mens heb ik dat nodig.

 

Meer schreef ik er in augustus 2011 niet over. Omdat het voor ons gevoel onze eerste echte zeezeiltocht was, staat deze korte tekst toch in het overzicht. Na aankoop van El Galante zeilden we wel tussen kerst en oud & nieuw, in 2006, over zee van Breskens naar Harlingen maar na vijf jaar Waddenzee en IJsselmeer was dit de eerste grote tocht. 

We kozen voor Blyth, UK. Een haven waarvan wij dachten dat die redelijk gemakkelijk aan te lopen was. Een haven aan de overkant van de Noordzee waardoor we lang genoeg op zee zouden zijn. We wilden mijlen maken, ervaring opdoen. Zonder windvaanstuurinrichting gingen we, we knoopten gewoon het stuurwiel vast. Geen plotter, zoals op latere zeiltochten. Ik denk dat we gewoon nauwelijks geslapen hebben. Langs platforms, shipping lanes oversteken en bruinvissen spotten. Twee nachten in Blyth en we keerden weer huiswaarts, langer hadden we niet vrij. Gaaf .

Gerlinde Zoodsma

Place comment
08 augustus 2011 
1 min. read

Met El Galante voor het eerst een paar etmalen op zee

Na vijf jaar gaat het dan gebeuren. We maken een oversteek naar Engeland, met El Galante. Zeiljachten als El Galante zijn gebouwd voor lange oceaanreizen. Geen probleem dus. Voor ons als bemanning is het spannender. Zo’n eerste keer. Met deze oversteek zetten we een eerste stap in het realiseren van een droom. Zetten we verlangens om in actie. Nu Engeland. Volgend jaar Noorwegen. Dan de Azoren en een Atlantische oversteek. Niemand weet of we het werkelijk realiseren. Met bestemming en way-points voor ogen is het wel gemakkelijker om daadwerkelijk plannen te realiseren.

Ik zoek, in het leven, balans tussen twee uitersten. Tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. Tussen vrijheid en verplichting. Door de wisselende spanning die er is tussen de uitersten blijft er beweging. Als mens heb ik dat nodig.

 

Meer schreef ik er in augustus 2011 niet over. Omdat het voor ons gevoel onze eerste echte zeezeiltocht was, staat deze korte tekst toch in het overzicht. Na aankoop van El Galante zeilden we wel tussen kerst en oud & nieuw, in 2006, over zee van Breskens naar Harlingen maar na vijf jaar Waddenzee en IJsselmeer was dit de eerste grote tocht. 

We kozen voor Blyth, UK. Een haven waarvan wij dachten dat die redelijk gemakkelijk aan te lopen was. Een haven aan de overkant van de Noordzee waardoor we lang genoeg op zee zouden zijn. We wilden mijlen maken, ervaring opdoen. Zonder windvaanstuurinrichting gingen we, we knoopten gewoon het stuurwiel vast. Geen plotter, zoals op latere zeiltochten. Ik denk dat we gewoon nauwelijks geslapen hebben. Langs platforms, shipping lanes oversteken en bruinvissen spotten. Twee nachten in Blyth en we keerden weer huiswaarts, langer hadden we niet vrij. Gaaf .

Gerlinde Zoodsma

Place comment
08 augustus 2011 
1 min. read

Met El Galante voor het eerst een paar etmalen op zee

Na vijf jaar gaat het dan gebeuren. We maken een oversteek naar Engeland, met El Galante. Zeiljachten als El Galante zijn gebouwd voor lange oceaanreizen. Geen probleem dus. Voor ons als bemanning is het spannender. Zo’n eerste keer. Met deze oversteek zetten we een eerste stap in het realiseren van een droom. Zetten we verlangens om in actie. Nu Engeland. Volgend jaar Noorwegen. Dan de Azoren en een Atlantische oversteek. Niemand weet of we het werkelijk realiseren. Met bestemming en way-points voor ogen is het wel gemakkelijker om daadwerkelijk plannen te realiseren.

Ik zoek, in het leven, balans tussen twee uitersten. Tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. Tussen vrijheid en verplichting. Door de wisselende spanning die er is tussen de uitersten blijft er beweging. Als mens heb ik dat nodig.

 

Meer schreef ik er in augustus 2011 niet over. Omdat het voor ons gevoel onze eerste echte zeezeiltocht was, staat deze korte tekst toch in het overzicht. Na aankoop van El Galante zeilden we wel tussen kerst en oud & nieuw, in 2006, over zee van Breskens naar Harlingen maar na vijf jaar Waddenzee en IJsselmeer was dit de eerste grote tocht. 

We kozen voor Blyth, UK. Een haven waarvan wij dachten dat die redelijk gemakkelijk aan te lopen was. Een haven aan de overkant van de Noordzee waardoor we lang genoeg op zee zouden zijn. We wilden mijlen maken, ervaring opdoen. Zonder windvaanstuurinrichting gingen we, we knoopten gewoon het stuurwiel vast. Geen plotter, zoals op latere zeiltochten. Ik denk dat we gewoon nauwelijks geslapen hebben. Langs platforms, shipping lanes oversteken en bruinvissen spotten. Twee nachten in Blyth en we keerden weer huiswaarts, langer hadden we niet vrij. Gaaf .

Gerlinde Zoodsma

Place comment
08 augustus 2011 
1 min. read

Met El Galante voor het eerst een paar etmalen op zee

Na vijf jaar gaat het dan gebeuren. We maken een oversteek naar Engeland, met El Galante. Zeiljachten als El Galante zijn gebouwd voor lange oceaanreizen. Geen probleem dus. Voor ons als bemanning is het spannender. Zo’n eerste keer. Met deze oversteek zetten we een eerste stap in het realiseren van een droom. Zetten we verlangens om in actie. Nu Engeland. Volgend jaar Noorwegen. Dan de Azoren en een Atlantische oversteek. Niemand weet of we het werkelijk realiseren. Met bestemming en way-points voor ogen is het wel gemakkelijker om daadwerkelijk plannen te realiseren.

Ik zoek, in het leven, balans tussen twee uitersten. Tussen vrijheid en verantwoordelijkheid. Tussen vrijheid en verplichting. Door de wisselende spanning die er is tussen de uitersten blijft er beweging. Als mens heb ik dat nodig.

 

Meer schreef ik er in augustus 2011 niet over. Omdat het voor ons gevoel onze eerste echte zeezeiltocht was, staat deze korte tekst toch in het overzicht. Na aankoop van El Galante zeilden we wel tussen kerst en oud & nieuw, in 2006, over zee van Breskens naar Harlingen maar na vijf jaar Waddenzee en IJsselmeer was dit de eerste grote tocht. 

We kozen voor Blyth, UK. Een haven waarvan wij dachten dat die redelijk gemakkelijk aan te lopen was. Een haven aan de overkant van de Noordzee waardoor we lang genoeg op zee zouden zijn. We wilden mijlen maken, ervaring opdoen. Zonder windvaanstuurinrichting gingen we, we knoopten gewoon het stuurwiel vast. Geen plotter, zoals op latere zeiltochten. Ik denk dat we gewoon nauwelijks geslapen hebben. Langs platforms, shipping lanes oversteken en bruinvissen spotten. Twee nachten in Blyth en we keerden weer huiswaarts, langer hadden we niet vrij. Gaaf .

Gerlinde Zoodsma

Place comment